Taco night!

Jeg plejede at eeelske tacos.. Hvis jeg skal indrømme det, så handlede det nok mest om, at det var en ret, hvor det var legitimt at spise store majschips med kød og guacamole. 🙂 Av, ja, jeg er helt ærlig. Nå, jeg troede egentlig retten var afskrevet. I løbet af det sidste år har jeg forsøgt mig med det, men det er aldrig rigtig gået som jeg gerne ville have det.. Indtil nu! 🙂 Og når man kender tricket, så sidder den i skabet hver gang!

unnamed (5)

Til 4 stk. tacos med kød osv. skal du bruge:

1 pakke revet cheddar, 125 g. (riv det selv, hvis du vil undgå underlige e-nr.)

300 g. hakket svinekød (oksekød kan sagtens bruges, jeg sparer bare lidt i øjeblikket)

3 store tomater

2 røde peberfrugter

1 løg

3 fed hvidløg

Salt, peber, chili, paprika og spidskommen (evt. lidt karry)

Smør at stege i

unnamed (4)

Start med at hakke løg og presse hvidløg. Varm ovnen op til 200 grader. Varm smør op på en pande. Put krydderierne på en panden og tilføj så kød, løg og hvidløg og lad det stege ved mediumvarme. Fordel osten i fire store “bunker”, sådan toppe agtig. 🙂 og put dem så i ovnen. Vask og hak tomater og peberfrugter. Tilføj dem til panden og lad det stege videre. Okay, nu kommer tricket til oste tacosne.. Tag fire høje glas og placer i en firkant på køkkenbordet. Så tager du din bagerist og placerer ovenpå, så den svæver på glasene. Tag ostechipsne ud, når de er gyldne og klar og “bøj” dem over risten og lad dem hænge ned mens de stivner. Så bliver de tacoformede! Se lige billedet 😉

Nå, men når de er stivnede og kødmixet er klar, så anretter du. 🙂 Spis dit yndlingstilbehør til. Jeg lavede agurkehapser, avocadostykker og en stor klat creme fraiche mums!

3 thoughts on “Taco night!

  1. Pingback: Madplan 13 | myfattyassets

Skriv en kommentar